zamówienie na:

Budowa ścieżki rowerowej wraz z zagospodarowaniem mostu od ul. Ziemowita do ul. Kolegiackiej w Kruszwicy z projektu Rewitalizacja starej części miasta w Kruszwicy - etap I

zamawiający: Gmina Kruszwica
tryb zamówienia: przetarg nieograniczony
nr sprawy: PIFZ-Z.271.14.2012
wartość: poniżej progów unijnych
termin składania ofert: 9 lipca 2012  10:00
wynik postępowania: zamieszczono pod ogłoszeniem 






Budowa ścieżki rowerowej wraz z zagospodarowaniem mostu od ul. Ziemowita do ul. Kolegiackiej w Kruszwicy/ z projektu Rewitalizacja starej części miasta w Kruszwicy - etap I
Numer ogłoszenia: 214994 - 2012; data zamieszczenia: 21.06.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Kruszwica , ul. Nadgoplańska 4, 88-150 Kruszwica, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 52 3515010, faks 52 3516021.
Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.kruszwica.gmina.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: /Budowa ścieżki rowerowej wraz z zagospodarowaniem mostu od ul. Ziemowita do ul. Kolegiackiej w Kruszwicy/ z projektu Rewitalizacja starej części miasta w Kruszwicy - etap I.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Budowa ścieżek rowerowych i ciągu pieszego od ul. Ziemowita do ul. Kolegiackiej w Kruszwicy wraz z zagospodarowaniem mostu i wykonaniem oświetlenia wraz z linią kablową. Odcinek I obejmuje budowę ścieżki rowerowej przy jeziorze Gopło od ul. Ziemowita poprzez istniejący most łączący dwa brzegi jeziora Gopło do istniejącej ścieżki rowerowej przy ul. Kolegiackiej. Odcinek II obejmuje budowę ścieżki rowerowej od istniejących schodów terenowych przy jeziorze wzdłuż cmentarza. Zakres opracowania obejmuje wykonanie ścieżki rowerowej o szerokości zmiennej (2,00m - 3,20 m) oraz chodnika o zmiennej szerokości (1,50m - 3,00m) o nawierzchni z kostki brukowej betonowej. Wyjątek stanowi odcinek chodnika zlokalizowany na moście do wykonania nawierzchni na bazie z żywicy epoksydowej i poliuretanu. W zakres zadania wchodzi ponadto demontaż istniejącej konstrukcji pod wodociąg i przełożenie sieci wodociągowej Ø 250mm. 2. Dokładny opis i zakres prac przedstawiony jest w dokumentacji projektowej: a) Projekt budowlany /Budowa ścieżki rowerowej wraz z zagospodarowaniem mostu od ul. Ziemowita do ul. Kolegiackiej w Kruszwicy/ opracowany przez Firmę Projektową /EKOSAN - PROJEKT/s.c. z siedzibą w Bydgoszczy przy ul. C. Skłodowskiej 32A/64; b) Projekt budowlany aneks do projektu /Budowa ścieżki rowerowej wraz z zagospodarowaniem mostu od ul. Ziemowita do ul. Kolegiackiej w Kruszwicy/ opracowany przez Firmę Projektową /EKOSAN - PROJEKT/ s.c. z siedzibą w Bydgoszczy przy ul. C. Skłodowskiej 32A/64; c) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót dla budowy ścieżki rowerowej wraz z zagospodarowaniem mostu od ul. Ziemowita do ul. Kolegiackiej w Kruszwicy/ opracowany przez Firmę Projektową /EKOSAN - PROJEKT/ s.c. z siedzibą w Bydgoszczy przy ul. C. Skłodowskiej 32A/64; d) Projekt budowlany branży elektrycznej /Oświetlenie ścieżki rowerowej i ciągu pieszego/ e) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót /Oświetlenie zewnętrzne ciągów pieszych i ścieżek rowerowych od ul. Ziemowita do ul. Kolegiackiej w Kruszwicy/. 3. Wytyczne dla wykonawcy: a) wykonawca jest zobowiązany do dokonania wizji lokalnej w terenie; b) Szczegółowe informacje zawierają projekty budowlane, oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót natomiast przedmiary robót są elementem pomocniczym; c) Należy zastosować się do zapisów aneksu do projektu budowlanego /Budowa ścieżki rowerowej wraz z zagospodarowaniem mostu od ul. Ziemowita do ul. Kolegiackiej w Kruszwicy/ w zakresie wykonania konstrukcji nawierzchni. d) Dla ścieżki rowerowej należy zastosować kostkę brukową betonową bezfazową koloru czerwonego typu dwuteownik. Nawierzchnię chodnika wykonać z kostki brukowej betonowej koloru szarego typ kostki /cegła/. e) W cenie ofertowej należy uwzględnić wszystkie koszty związane z realizacją inwestycji, w tym koszty konsultacji i bieżących uzgodnień z właścicielami sieci energetycznej, telekomunikacyjnej, gazowej czy wodno - kanalizacyjnej, opłaty za zajęcie pasa drogowego na gruncie nie należącym do inwestora, a także wszelkie opłaty za przygotowanie i zabezpieczenie miejsca robót w trakcie realizacji zadania; f) Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia możliwości ruchu pieszego przez cały okres realizacji zadania. g) Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie, niezbędne do wykonania zamówienia - kierownik budowy specjalności drogowej i kierownik robót specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych; h) Wykonawca posiada niezbędną wiedze oraz dysponuje potencjałem technicznym tzn: w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością prowadzili roboty budowlane. Należy załączyć dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie. Warunki zostaną spełnione jeżeli Wykonawca przedstawi i udokumentuje co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie drogi, pieszojezdni ciągów pieszych lub rowerowych o nawierzchni z kostki brukowej betonowej, których wartość wynosiła co najmniej 400.000,00 zł brutto każda. i) Każdy z Wykonawców ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia i stanu miejsca wykonywanych prac. W kwestii uczestnictwa w wizji lokalnej prosimy o kontakt z osobą wyznaczoną w SIWZ w sprawach merytorycznych. j) Zastosowane w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót wskazania pochodzenia wyrobów służą określeniu standardów cech technicznych i jakościowych. Wykonawca może zastosować wskazany lub równoważny, inny wyrób spełniający wymogi techniczne i jakościowe oraz posiadający właściwości użytkowe nie gorsze niż określone w dokumentacji Zamawiającego z preferencją parametrów korzystniejszych spełniających te same wymagania jakościowe, funkcjonalne i techniczne wskazanego oraz posiadające właściwości użytkowe spełniające wymogi określone dla przedmiotu opisanego w dokumentacji. Zamawiającego. Wykonawca, który powoła się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Obowiązuje wynagrodzenie ryczałtowe (przedmiary robót są elementem pomocniczym). Uwaga ! Zamawiający wymaga załączenia kosztorysu ofertowego zawierającego pełen zakres zamówienia. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
 
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:
1.Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 12 000.00 PLN (słownie: dwanaście tysięcy 00/100 PLN)
2.Wadium należy wnieść w terminie do dnia 09-07-2012.do godz. 10:00.
3.W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.
4.W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego, w kasie w pokoju nr 35, a ksero dokumentu dołączyć do oferty .5Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a)pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: BS Kruszwica 11 8151 0001 0000 0909 2000 0017; z podaniem tytułu: Wadium- /Budowa ścieżki rowerowej wraz z zagospodarowaniem mostu od ul. Ziemowita do ul. Kolegiackiej w Kruszwicy/
b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
c)gwarancjach bankowych;
d)gwarancjach ubezpieczeniowych;
e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.).
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
·         III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o        Warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca przedstawi i udokumentuje:
- co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie drogi, pieszojezdni, ciągów pieszych lub rowerowych o nawierzchni z kostki brukowej betonowej, których wartość wynosiła co najmniej 400.000,00 zł brutto każda.
(w jednym zadaniu, nie sumować wielkości w ramach kilku zadań)
Uwaga: ( w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w/w warunek musi być spełniony przynajmniej przez jednego z wykonawców samodzielnie we wskazanym zakresie )
·         III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o        Wykonawca musi potwierdzić spełnianie warunku dotyczącego dysponowania osobami które będą realizować zamówienie posiadającymi uprawnienia do pełnienia funkcji kierownika budowy lub robót w specjalności:
- w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych
- drogowej
( w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w/w warunek może być spełniony łącznie).
·         III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o        Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli Wykonawca przedstawi opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, ze Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, o wartości co najmniej 500 000,00 zł ( pięćset tysięcy 00/100 PLN),
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
·         III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
·         III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
·         III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
kosztorys ofertowy, oświadczenie o spełnianiu warunków
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje również możliwość dokonania zmiany dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznych na skutek aktualizacji rozwiązań projektowych z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów oraz zmiany wynikające z zapewnienia lepszej eksploatacji, leżące w interesie publicznym czy poprawiające jakość użytkową inwestycji. W takim przypadku Zamawiający w porozumieniu z autorem dokumentacji doprowadzi do zmiany dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznych oraz jeżeli będzie to konieczne do zmiany dokumentów wynikających z przepisów budowlanych i uzgodni z Wykonawcą sposób wykonania robót budowlanych wynikający ze zmian tej dokumentacji. Podstawę obliczenia kosztów tej zmiany, stanowi zmieniona dokumentacja projektowa i specyfikacje techniczne oraz zamienny kosztorys ofertowy opracowany na podstawie cen jednostkowych zawartych w kosztorysie ofertowym Wykonawcy lub, jeżeli dla danych robót nie ma cen jednostkowych w tym kosztorysie ofertowym, dane wyjściowe do kosztorysowania przyjęte do sporządzania kosztorysu ofertowego Wykonawcy, ceny jednostkowe sprzętu i materiałów zaproponowane przez Wykonawcę, ale nie większe niż średnie ceny katalogowe dla kwartału poprzedzającego termin wykonania robót budowlanych.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.kruszwica.gmina.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Siedziba Zamawiającego: Urząd Miejski w Kruszwicy, ul. Nadgoplańska 4, 88-150 Kruszwica, pokój nr 28..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.07.2012 godzina 10:00, miejsce: Siedziba Zamawiającego: Urząd Miejski w Kruszwicy, ul. Nadgoplańska 4, 88-150 Kruszwica, pokój nr 30 (biuro obsługi interesanta)..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie przeznaczone do realizacji w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013; Oś Priorytetowa 7 Wspieranie przemian w miastach i w obszarach wymagających odnowy, Działanie 7.1 Rewitalizacja zdegradowanych dzielnic miast..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
 
 
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (141kB) pdf
Zal_1_Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia.pdf (41kB) pdf
Zal_2_Oświadczenie o spełnianiu warunków.pdf (32kB) pdf
Zal_3_Wykaz osób.pdf (27kB) pdf
Zal_4_wykaz robót.pdf (27kB) pdf
Zal_5_Wzór oferty.pdf (45kB) pdf
Zal_6_Umowa.pdf (2873kB) pdf

Dokumentacja
Projekt budowlany ścieżki od ul. Ziemowita do ul. Kolegiac….pdf (2177kB) pdf
Specyfikacja techniczna - oświetlenie zewnętrzne ul. Ziemowi.pdf (324kB) pdf
opis_techniczny_uzgodnienia.pdf (4670kB) pdf

rys.1_mapa_syt.wys..pdf (1935kB) pdf
rys.2.JPG (225kB) jpg
Rys.3..pdf (114kB) pdf
Rys.4.pdf (171kB) pdf
Rys.5.pdf (179kB) pdf
Rys.6.pdf (205kB) pdf
Rys.7.pdf (212kB) pdf
Rys.8.pdf (162kB) pdf
Rys.9.pdf (201kB) pdf
Rys.10.pdf (201kB) pdf
Rys.11.pdf (209kB) pdf
rys.12.pdf (370kB) pdf
Specyfikacja Techniczna.pdf (311kB) pdf

Opis techniczny.pdf (3120kB) pdf
rys.1_mapa_syt.wys..pdf (1935kB) pdf
rys.2.JPG (225kB) jpg
Rys.3..pdf (114kB) pdf
Rysunki konstrukcyjne.pdf (1923kB) pdf

Przedmiar robót - branża drogowa.pdf (1526kB) pdf
Przedmiar robót - branża elektryczna.pdf (545kB) pdf

Powiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty (56kB) pdf



metryczka


Opublikował: Monika Winiarczyk (21 czerwca 2012, 20:09:45)

Ostatnia zmiana: Monika Winiarczyk (9 sierpnia 2012, 15:12:10)
Zmieniono: powiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1069